Friday, June 10, 2011

Bila Basikal Tinggal Satu

Petang tadi, lepas sembahyang Asar, aku keluar rumah. Sekali, aku tengok basikal yang ok lagi tu dah takdak. Hmm. Sapa lagi yang naik kalau bukan adik aku. Aku text dia suruh balik awal sikit. Ok, dia kata pukul 6.15 dia balik. Aku pun masuk rumah balik. Online. Pukul; 6.15 dia tak balik lagi, jadi aku text lagi. Dia kata dia dok main bola dengan kwan2 kat matriks. Adoii, =,=' tadi kata 6.15 nak balik.

Aku pun ajak lah adik aku yang perempuan tu pergi ambil basikal. Sekali, yang kecik dua orang tu nak ikut. Terpaksalah aku bawak. Kalau tak, memekak ja. Bising. Sampai-sampai matriks, aku tengok ada ramai orang kat padang and sebelah padang. Pelik jugak, ada apa kat situ. Rupa-rupanya ada game volleyball. Ada banyak kereta, motor, van and bas. Aku cari adik aku tak jumpa. Dahlah dok bertembung dengan pelajar-pelajar kolej yang lelaki. Buat malu ja. Nasib baik lepas tu jumpa adik aku. Masa nak ambil basikal, tiba-tiba ada sorang akak ni ajak aku berbual pulak. Dia tanya, anak pensyarah kat sini ke? Blablablaa..Lepas tu, aku ngan adik-adik pun balik. Yang aku geram.. adik aku senang-senang ja tinggal kan aku jalan sorang-sorang.Kurang asam btoi! Menyesal aku ajak dia. Rasa nak cubit-cubit ja dia tu. Bila orang marah, dia sengoh-sengih. Heh.!

Aku nak pujuk jugak ayah aku baiki basikal Bila jadi camni, kan susah. Berebut-rebut!

No comments:

Post a Comment