Sunday, November 18, 2012

Edit blog's time!

Gambar takde kaitan dengan entry ni. Just nak tambah penyeri entry je.
Penatnya edit blog ni! Aku dah lama tak terlibat dengan coding-coding ni. Dulu, masa belum masuk asrama..bolehlah terror bab bab ni. Dah masuk asrama, aku dah tak tahu macam mana nak godek-godek dah. Nasib baik lah ada berlambak tutorial kat internet yang boleh aku guna nak edit blog ni. Kali ni, aku guna blogskins punya template. Ambik je mana-mana yang rasa lawa, and aku edit lah mana yang patut.

Background ni aku tukar. Header, belum sempat lagi nak cari yang baru. Kalau tak jumpa sangat, aku buat sendiri je lah nanti. Dulu, aku guna washed denim punya template. Sekali, ada virus so, terpaksalah aku buang semua template aku tu. Kali ni, aku nak try guna washed denim balik tapi dah tak jumpa mana tutorial and aku tak tahu nak guna dah. Aku decide nak pakai blogskins.

Aku stay up sampai 1.30 pagi semalam buat benda ni. Nasib baik adik teman sambil main playstation. Lagu little things by one direction ni pulak aku terdengar kat blog siapa ntah, terus terpikat. Punyalah susah aku cari cara nak letak music dalam blog ni. Nasib baik effort aku membuahkan hasil. Kalau tak, sia-sia je.

Dah siap edit semua, baru aku teringat cara nak tukar template ke washed denim. Caranya, just tukar dashboard ke old interface. Barulah boleh pilih template washed denim. Haiyaa! Tapi, aku tak menyesal lah guna blogskins. Lawa jugak *Perasan sendiri :P

Blog pun blog juga. Homework aku tak lupa ok! Aku dah siap 50% of Folio Kabus di Perbukitan. Like my friend once said "Kita tak dapat lagi kn novel tu? So, we just have to copy paste, right?" Haha. I like those phrase.

Jadi, apa lagi! Sesi copy paste pun start lah. No! No! Aku tak copy paste secara membabi buta ya! Aku dah siap baca sinopsis every bab before aku start buat folio ni. Aku copy, paste..then aku baca every words, every sentence yang aku buat tu. Kalau ada error, aku betulkan. Kalau lack of information, aku tambah. Aku berazam nak buat homework kali ni all out. Sebab apa? Sebab this is my last end of year  school holiday. So, why not put all my effort in it, right?

I will miss this moments-bertungkus lumus buat homework- I guess.

Till then, tata!


No comments:

Post a Comment