Wednesday, November 23, 2011

Perang kami

Tadi, aku tengah aku pakai telekung dalam bilk, tiba-tiba angah(adik lelaki aku yg form 2) dan nizam (adik lelaki yang 5 tahun )   masuk dan bawa senapang dan pistol. Pastu cakap jangan bergerak and then acukan pistol. Aku tangkap la adik  yang lima tahun tu. Memang dia kalah terus lah. Sekali, adik yang form 2 tu cakap, kaklong! lepaskan! pistol ni ada peluru!. Aku cam, hek eleh. pistol mainan je pun.. tiba-tiba si kecik tu cakap, kaklong,, btullah..ada peluru. sekali, si form 2 ni tembak betul-betul. Haha. Pistol air jer! Tapi abes lah basah telekung aku.Pastu aku ngan fadhilah (adik pompuan aku darjah 5) gi serang bilik diorang plak. Dahlah dengan bertelekung lagi. Adik aku rampas pistol air then aku tembak si angah ni smpai basah. Yang kecik pun kena gak. Pastu aku pun gi smayang. Dah abes smayang, fadhilah datang kelam-kabut. Rupanya mak aku dah marah. Habis basah karpet. Haha. Aku wat slumber je la. Pastu makan malam.

Ni, angah dah habis tengok bola, dia start balik dah. Orang dok main laptop dia tembak tangan pakai pistol tembak cicak. Sakit giler kot! Ingat kan skali je, skali dia tembak berkali-kali. Last-last, ni perang mula balik. Aku dok on9, dia dok tembak-tembak.. aku ngan fadhilah wat kubu sambil laptop kat depan. Aku jerit lah kena tembak. Sekali mak aku datang. (mak aku dah tido awal-awal) "Eh, jangan bagi rumah basah tau" Mak aku tak tahu anak dia tembak orang guna pistol tembak cicak. Ngek la adik-adik aku ni. Apada. Yang Din dan Nizam kerja baling-baling bom. Bom nya selipar jepun *erk =,=' mna datang xtahu*. Bantal dan entah pape.
Sekarang aku tengah menaip sambil peluru bertubi-tubi. Haa...












Aduh! Kena tembak kat lengan! Sakit dowh!

No comments:

Post a Comment