Sunday, October 25, 2015

Tawakkal

Alhamdulillah, aku bersyukur atas apa yang Allah bagi kat aku. Flight pukul 8.35 am. Pukul 6.30 aku dah siap dan solat semua, supposenya aku dan ayah bertolak dari rumah 6.45 tapi ayah ada hal so, 645 pun tak bertolak lagi. Bila 6.40 dah ada tanda2 yang lambat lagi nak bertolak, aku yang dh siap pakai baju and tudung semua, decide nak solat musafir dgn pakai pakaian tu je. Alhamdulillah aku pakai pakaian yang tutup aurat.

Aku harap Allah tolong aku.

Pukul 7 pagi, baru bertolak dari rumah. Memang tak sempat la nak smpi airport before 7.35 nak drop luggage. Aku dah mcm putus asa dah, aku fikir, aku dah solat musafir tapi kenapa Allah tak tolong aku. Pastu, tak lama lepas tu, aku teringat satu quotes,

"KALAU KITA BERTAWAKAL (BERSERAH DIRI) PADA ALLAH, ALLAH AKAN MUDAHKAN KERJA KITA". 

Aku dah fikir, "takpela aku dah tawakal, tertinggal flight pun tak apa, maybe ada hikmah. "

Pastu, smpi airport dlm 7.50. Aku rushing terus pergi drop luggage. Smooth je, takde orang langsung kat kaunter. Aku drop luggage pun 14.6 kg. Sikit je lagi nak lebih limit 15kg. Pastu, ayah smpi, aku tgk line panjang kat tmpt nak masuk boarding room tu. So, aku duduk relax2 ngan ayah dulu kat depan tu. Bila aku settle dah masuk semua tu, dah duduk, tiba2 ada announcement flight delay sampai 9.35. 9.15 baru flight smpi alor setar dari KL.

Aku bersyukur sangat-sangat, Allah dah tolong aku without aku sedar. Sekarang, aku dah settle semua, dapat relax. Bila dah settle semua baru aku sedar.

ALHAMDULILLAH.

InsyaALLAH, bila kita tawakal pada Allah, Allah akan mudahkan kerja kita. TAWAKKAL. :)

No comments:

Post a Comment