Sunday, June 3, 2012

Trip ke KL dengan train

Baru balik dari kl. Percutian 1 hari 2 malam. Dua-dua malam tidur kat atas keretapi. Seronok! Katil pun empuk. Masa malam nak pergi kl tu, family aku dapat katil dekat dengan pintu. Bising sebab orang asyik bukak tutup pintu tu. Pastu, ada pulak mamat bangladesh ni duduk kat pintu tu borak-borak. Aku nak tidur pun terganggu.

Aku and family naik train tu dari arau pukul 7.06 minit. Lepastu, dah settle down dalam keretapi, ayah aku suruh sembahyang dulu. So, aku pun pergi lah toilet tu. Toilet memang sempit lah. Nasib baik badan aku kecik. *Tetiba aku rasa untung jadi orang kecik*.

Ayah suruh sembahyang kat bawah, tapi aku nak jugak sembahyang kat katil aku. So, aku pun naik atas. Muatlah jugak. Sembahyang duduk. Then, lepas semua dah siap sembahyang, ayah ajak pergi cafe . Jalan kat dalam tu memang terhuyung hayang habis. Jauh jugak nak sampai kantin. Orang pun ramai. Jadi, jalan pun tersekat-sekat. Dah sampai kat situ, kami makan maggi :) Dah lama aku tak makan maggi ni. Mahal lah jugak. 1 cup maggi tu RM 4. Nasi lemak RM 5. Memang boleh pokai lah.

Lepas makan, aku dah tak tahu nak buat apa. So, aku baring je terus. Malas nak tunggu hadam. Sambil dengar mp3, aku texting dengan orang. Lama gila kami bertexting. Sampai pukul 12 lebih. Sempat jugak aku tanya soalan sensitif. :) And, jawapan dia buat aku terharu. Aku tertidur masa texting tu sebab dah ngantuk sangat.

Sampai kl lebih kurang pukul 6 pagi, lepastu pergi sembahyang subuh. Ingatkan nak mandi dulu, tapi shower room tak bukak lagi, so terpaksa lah pergi makan dulu. Lepas dah siap mandi semua, ayah ajak pergi Gombak. Nak tengok UIAM.So, aku ikut je. Masa naik bas tu, kepala aku terhantuk kat tingkap sebab aku tertidur. Mengantuk yang kronik!

Then, kami terus pergi Berjaya Time Square. Main kat situ sampai petang. Kaki pun lenguh gila. Masa mula-mula masuk, ada hantu kacau kami. Aku tak puas hati tengok dia dok gedik kacau orang sangat, aku pergi dekat dengan dia...pastu angkat kain hitam yang dia pakai tu. Aku terus larikan diri. Hantu tu kejar aku!! Tapi, dia tak boleh lari lah. Nanti hilang effect hantu pulak. Dia jalan je. Haha. Aku rasa hantu tu tak puas hati kot dengan aku.

And, selama 16 tahun aku hidup,, semalam adalah kali pertama aku naik roller coaster. Aku takut sebenarnya, tapi aku nak jugak rasa pengalaman tu, jadi aku beranikan diri. Masa naik benda tu, aku rasa macam nak terjatuh bila dia terbalik.. fuh! seram plus ngeri gila.Jantung macam nak terkeluar dah. Benda tu laju and bila sampai kat tempat yang curam, dia perlahan. Aku sempat betul-betulkan poket aku jugak sebelum dia laju balik.  Bila dah sampai kat stop dia, aku rasa lega gila. Bila turun tu, aku berpeluh-peluh and jalan pun melayang..Seram tapi best sebab adventurous. :)


Ada satu mainan yang dipanggil Oortz Express. Kat sini, benda tu laju gila sampai aku ter menggelungsur ke adik aku. Dah try nak pegang besi tepi, tapi mesti terlepas jugak sampai aku rasa macam nak tercampak keluar dari tempat duduk. Aku tabik lah kat sorang mamat ni. Dia berjaya pegang benda tu tanpa menggelungsur pun. Kuat gila tangan dia. Budak kat belakang aku pulak sampai terbaring-baring. :P

Tu je kot. Yang lain tu macam mainan biasa-biasa je. Malam tu, naik keretapi balik. so, pagi tadi baru sampai rumah. Apapun, experience naik keretapi sangat best. Badan pun tak penat :)


p/s: gmbr kat atas ni search kat internet je sebab aku tak banyak tangkap gambar pun.

No comments:

Post a Comment